lørdag den 14. maj 2011

Længsel efter stilhed...



I dag lægges sidste hånd på den før så omtalte diplomopgave...ahh. Glæder mig til at få den afsted, så jeg kan komme videre i processen - den skal forsvares om 3 uger. De sidste mange uger har været hæsblæsende både mentalt og fysisk, huset er endevendt mhp salg, og hjernen har arbejdet på højtryk med alt fra forvirrede tanker og store teorier. Min krop og mit sind skriger på ro...på stilhed i både det ydre og det indre.


Er lige nu ved at rette kommaer og evt stavefejl i opgaven, manden er taget på tur med ungerne...så der er rent faktisk helt stille i huset, og det skinner som en diamant efter fremvisning i torsdags, så der ligger ingen praktiske opgaver og venter. Fornemmer langsomt en indre stilhed, der vil indfinde sig, når det sidste punktum er sat, og opgaven er printet. Vil forære mig selv et par stille dage i den kommende uge - hvis der da ikke lige kommer endnu en fremvisning af huset...


Nyd weekenden derude - håber du kan stjæle dig tid til en stille stund og fordybelse i stilhedens væsen.


3 kommentarer:

  1. Dejligt, at du snart er færdig! Jeg vil ønske dig en skøn fredfyldt eftermiddag og jeg håber du kan finde roen i dig selv efter de sidste par uger!

    SvarSlet
  2. Dejligt at du er ved at kunne se lyset for enden af tunnelen, lyder som det helt rigtige at forære dig selv et par stille dage :-) Kh Charlotte

    SvarSlet
  3. Oline - TAK...kan mærke den kommer snigende, tænker ligefrem på om jeg kunne tillade mig en lille lur om lidt...

    Charlotte - det må være en før eksamensgave til mig selv...nu er første step i alle tilfælde snart klar. En spændende proces, som desværre er blevet forstyrret af vores forsøg på hussalg. Har arbejdet med motivations og forandringsprocesser...glæder mig til mere fordybelse op mod den mundtlige eksamen.

    God weekend - camilla

    SvarSlet