onsdag den 25. august 2010

Nye bedste venner...giver lethed.


Jeg har fået mig nogle nye "bedste venner" - den ene holder mig i hånden, og på rette vej dagen igennem - og resten såsom græsk yoghurt, friske blåbær og mandler er bare ren nydelse. Ligesom masser af grønt, proteiner og fisk er blevet et skønt bekendtskab.

Min krop var blevet temmelig uvenner med de overflødige kilo, som efter graviditeter, stress mm, havde sat sig urimeligt godt fast. De løsner sig nu lige så stille - efter at have skilt mig af med tilsat sukker og kulhydrater som kartofler, pasta, ris og brød. Jeg oplever en ubeskrivelig lethed - ikke bare fordi kiloene forsvinder,- men har ikke mere en stor tung "sukker-hat" hængende på mig hele tiden...

Motivationen kom som lyn fra en klar himmel, nu var det bare nu - har forsøgt at tage tilløb til lignende processer gennem flere år uden held...men nu er jeg godt på vej. 5 kg lettere efter 3-4 uger - så er top-motiveret for de sidste 5-10 kg.

Lader mig lige nu inspirere af hende her - der laver skøn mad uden sukker og "hvide kulhydrater".

6 kommentarer:

  1. SÅDAN! Hvor er du sej og stærk! Held med det :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det flot. Og du virker som om du trives med den nye slags mad.

    SvarSlet
  3. Hej søde,
    Flot at du holder fast. Stort tillykke med de første 5 kilo, det må være en dejlig sejr!
    Glæder mig til vi snart ses :-)
    Knus.

    SvarSlet
  4. Hej Camilla.
    Rigtig godt gået:-) Sender dig masser af opbakning til de sidste. Tak for link til Thorbjörg....hun er fantastisk.
    Glæder mig til vi ses.
    Knus fra Gitte

    SvarSlet
  5. Mette - TAK...skønt med noget opbakning...:-))

    Miri - Ja, det er MEGET nemmere end jeg i min vildeste fantasi kunne forstille mig, netop fordi jeg rent fysisk har fået det meget bedre. Så selv når jeg har nået mit mål, er det bestemt en livstil, der ikke slipper sit tag - men selvfølgelig med plads til lidt guf henad vejen. Ligenu nydes bare sunde og sukkerfrie lækkerier.

    Stine - Tak søde, det er bestemt en sejr, som jeg ellers troede var uopnåelige. Men tro og vilje kan flytte bjerge...Glæder mig til vi ses inden længe.

    Merete - TAK...:-))

    Gitte - Jeg er også blevet hooked på Thorbjørg og hendes filosofi omkring det sukkerfri univers...der er uanede muligheder for lækkerier på diverse helse-webshops, er igang med at samle sammen til en bestilling, da portoen jo er lidt dyr.
    Tak for støtte og søde ord - glæder mig til vi ses inden så længe.

    Kram til jer alle fra Camilla

    SvarSlet