lørdag den 3. oktober 2009

En rest af sommer,- krydret med kastanjer







Årets sidste rose i en skøn vase (loppefund) og årets loppefund fra Søndervig - mine gule

Aluminia kander.







Så er efteråret trådt i karakter, det har regnet og blæst her siden i går aftes - og det ser ikke ud til lige at stoppe...den ellers smukke høje efterårs-sol er ikke umiddelbart på trapperne.


Idag skal der tændes op i brændeovnen, hygges med veninde og hendes børn,- og laves vafler - senere en ordentlig omgang spaghetti bolognese til både store og små.


Manden er taget til København til debutant-dag i dansk forfatter-forening,- skal for første gang læse op af sin bog for andre forfattere...spændende.

Juniors samling af kastanjer pynter på de store lysestager sammen med den romerske pinjekogle.

4 kommentarer:

  1. Åh, hvilken dejlig måde at tilbringe denne skønne rusk og regn Lørdag :-)
    Dine kander er SÅ fine !!!!

    SvarSlet
  2. Det lyder bare som en rigtig dejlig dag :-) Vafler, ahhhhhh - det er dælme guf.

    Må lige komplimentere billedet af dine sommerdrenge i søndervig (i sidespalten). Hvor er det bare en godt billede, fuld af stemning og glade minder.

    KH Maria.

    SvarSlet
  3. Bliver bare så glad. Sig mig en gang, har du altid haft gul baggrund eller blev den bare ekstra fremtrædende på grund af de smukke gule kander? Duftede Chanel no 5 i onsdags, og ved du hvad? Den ønsker jeg mig i fødselsdagsgave! Wauv, hvilken duft! :-D Glæder mig til at læse din mands bog. Elsker allerede titlen.

    Mht. flagene så er det en fantastisk måde at lære på. Min søn på snart 7 år elsker det og har perlet et hav af flag allerede, men det stopper ham ikke fra at perle endnu flere. Det er super dejligt at have unger i køkkenet, der sidder og nusser med sine egne projekter. Uhm, vafler...måske jeg skulle gå i gang med det også? ;)

    God lørdag til dig og dine.

    SvarSlet
  4. Elsker også selv mine kander,- og ja synes faktisk den gule farve i baggrunden,- er blevet mere gul. Kanderne stammer fra ALUMINIA stellet Confetti, der også laver de mest fantastiske kaffekopper i forskellige farver, som desværre er svære at opdrive,- og som jeg endnu ikke selv er ejer af...

    Vi har haft en dejlig hyggedag med vafler - uhm...masser af leg og børnestemmer i baggrunden. Til aften tømtes næsten begge fade med pasta og bolognese af sultne børn og voksne...

    Rosas Roulade - du kan også godt glæde dig til bogen, den er god...siger den uforbeholdne hustru, men det er sandt. Du får faktisk en tur til Rom helt gratis, man føler man er der selv...og godt juleønske både bogen og parfumen...:-))

    SvarSlet