lørdag den 31. oktober 2009

Mors mad og indvielsen

Alene hjemme,- børnene er næsten gået til Sovestrup....nu skal mit nye Royal Copenhagen krus indvies med en velfortjent kop kaffe,- er sikker på den smager himmelsk i sådan en kop. En skøn uventet forsinket fødselsdagsgave...

Indrømmet jeg laver faktisk MEGET sjældent mad, men når manden nu ikke er hjemme, må jeg jo til det. Så vi benytter os af at vi kan lave noget faderen ellers ikke mener er aftensmad,- nemlig suppe. Laver en skøn cremet løgsuppe med kartoffel og bacontern - mums...





Serveres med lune ostebrød til....



Så kom der lys i græskarmanden, det trak en del udklædte unger til - vi havde dog kun pebernødder at byde på...

3 kommentarer:

  1. Pebernødder er altså også godt !
    Vi elsker suppe :-) Dit kaffekrus er bare så skønt !
    Jeg må vente med din udfordring, da det er så mørkt i dag - at mine billeder bliver så uskarpe.

    SvarSlet
  2. Uuh den suppe ser lækker ud - deler du ud af opskriften? :-)
    Lækker kop - kaffen smager altid bedre i en skøn kop!

    SvarSlet
  3. Jeg har villet kommentere her hos dig i en lille evighed, så nu har jeg sat mig foran pc'en med et glas rødvin... Den der vesterhavslængsel og hjem til Århus, det knder jeg ALT for godt. Der føler jeg virkelig, at vi to deler noget essentielt. Det er ikke altid let at bo et andet sted end der, hvor man føler sig hjemme. For mig er hjemme både i Norge og i Danmark, men alligevel mest i Danmark. Når vi kører fra borde i Fredrikshavn, da får jeg en helt andet puls. Det er dybt underligt, men jeg fyldes af både sorg og lykke. Jeg kan ikke forklare, hvad det er, men det er noget meget dybtfølt.

    Den der ugle, du købte i Århus, var virkelig sød og sær. Den var rigtig så charmerende. :)

    Din lilla samling er også rigtig charmerende, selv må jeg i gang med en grøn en af slagsen ;)

    Og så var der din kop: NYDELIG! Og det er da ellers ikke dårligt med suppe, når du ellers ikke laver mad. Jeg bliver overordentlig imponeret!

    Hyg dig og pas godt på dig selv.

    SvarSlet