tirsdag den 22. september 2009

Stemnings-billeder fra Rom















Netop hjemvendt fra tre skønne dage i Rom. Har efterhånden ikke tal på hvor mange gange vi har været i Rom, men kender Rom bedre end København... Er nu fyldt op med indtryk, der gerne må vare længe - får aldrig nok af lydende, duftene, stemningen af hjertet i Rom.














Faktisk var Rom stedet for min første rigtige udlandsrejse - interrail i 1991 - sammen med dengang min kæreste,- nu min mand.... Vi levede for ingen penge,- købte brød og pølse i den lokale alimentari (købmand),- og kogte pasta og tomatsauce på vores Trangia om aftenen,- og drak det mest fantastiske vand fra Roms vandhaner rundt omkring i byen. Levede vel nærmest af kærlighed og kildevand...:-))



Op gennem årene ændrede vores økonomi sig,- og gik fra telt til hotel,- og de seneste ture Bed and Breakfast....tættere og tættere på byen,- man bliver vel lidt magelig. Menuen gik fra Trangia til gode restauranter.....denne gang overskred vi alle vores grænser, og satte os på en af de fine fortovscafeer ved Pantheon,- og fik både vin og cafe - fantastisk...







Herover ses lidt stemning fra et af de store markeder med frugt, grønt, ost, pasta - ja alt hvad hjertet begærer,- dufte og farver - handelsstemning man umuligt kan gengive...





Her ser vi så den sande "Luigi" - var nødt til at tage dette billede til Mathias...


Roma by night ..... Mæt og glad efter tre fantastiske feriedage,- hvor vi bare kunne nyde, være og gøre lige hvad vi ville,- mens børnene hyggede sig hjemme med farmor, farfar og onkel Martin..

4 kommentarer:

  1. Fin fin blog, tak fordi du skrev en kommentar hos mig :) Læser mere i morgen, hvor jeg forhåbentlig ikke er så træt, som jeg er nu!

    Klem fra Rosa/Linda

    SvarSlet
  2. Tak for de søde ord,- dejligt når andre kigger med på ens blog...

    Hav en dejlig dag - Camilla

    SvarSlet
  3. Eiijj, hvor ser der bare dejligt ud - jeg vil også til Rom!!! Bare ærgerligt min mand ikke er vild med at rejse..
    Tak for sidst - super hyggeligt! Og tak for de finde pudevår og de dejlige lækkerier fra Troll og Rie Elise Larsen.
    Knus.

    SvarSlet
  4. Selv tak for sidst,- super hyggeligt,- men var lidt træt efter vores Rom tur...
    Har lagt lidt flere billeder på idag...mon ikke han kan lokkes den kære mand.
    Glæder mig så meget til at forære de små bukser væk, perfekte sammen med en lille cardigan i alpaca-uld som svigermor er igang med.
    Knus fra Camilla

    SvarSlet