onsdag den 30. december 2009

Tanker om et nyt årti



Der er nu blot et par dage tilbage af det gamle år, endnu et år, endnu et årti er gået....At gå ind i et nyt årti maner nok altid til eftertanke, det er trods alt en hvis procentdel af livet der er gået...Nåede man det man ville,- blev livet som man ønskede...Nullerne, det netop forgangne årti, har budt mig de største glæder,- men også usigelige sorger...

For ti år siden stod vi på tærsklen til et nyt årtusinde - det var Millenium - årtusindeskifte -
år 2000 det lød helt fortryllende,- tilmed katolsk jubelår - det kunne kun blive starten på noget fantastisk. År 2000 skulle dog vise sig at blive alt andet end et jubelår, bedst som foråret var på vej - hvæssede livet sine klør og gav ikke slip før længe, længe efter....

I år 2002 kom vores ældste søn til verden,- der kom igen lys over livet....I år 2004 kom så mindstemand - de er min største lykke fra det forgangne årti. Moderskabet til to sunde og raske børn -så kan man vel ikke ønske sig meget mere...

Jeg har været i 30èrne i det forgangne årti...nærmer mig snart det runde 40 - hvilket i sig selv jo er en milepæl. Tør man næsten gøre sig forhåbninger om et mere roligt og stabilt årti,- jeg prøver i alle tilfælde,- har bestemt mig for at 40èrne skal yde mig den ro og stabilitet, jeg aldrig nåede at få i 30èrne...Ved dog at livet kommer til at byde på mange svære opgaver og valg den næste tid,- men må møde det med oprejst pande,- for der er ikke andre til at gøre det.


Andre store glæder fra det forgangne årti, har været

# nye og stærke venskaber
# gamle og forstærkede venskaber
# udlevelsen af en drøm
# nye faglige udfordringer
# familiens stærke og uløselige bånd


Jeg går ind i det nye årti med åbent og positivt sind - kan ikke andet med al den godhed, hjertelighed og kærlighed der findes derude i verden.

Jeg ønsker jer alle derude i blogland et velsignet og lykkebringende Nytår.

4 kommentarer:

  1. Sikke du kan. Jeg synes det er så flot , du kan sammekoge et helt årti. Og trods alle udfordringer og sorger, kan se tilbage på det med tilfredshed.
    Jeg er ikke i tvivl om at det nye årti vil bringe dig det du ønsker.

    SvarSlet
  2. Du er god til at se fremover. Finde det positive på trods af usigelige sorger. Jeg øsnker også dig et godt nytår, og så håber jeg, at du finder det, du søger.

    SvarSlet
  3. Ihh som du dog kan sige det hele med ord, Camilla. Smukt!
    Jeg ønsker dig og din familie et rigtig godt og lykkebringende nytår! Håber snart vi ses igen, og ikke kun tales ved i telefonen som kollegaer :-)
    Knus og tanker.

    SvarSlet
  4. Miri - Tak for de fine ord,- tror og håber også på et årti der bringer ro og glæde.

    Linda - Nogle er man bare nødt til at se frem, se det positive frem for alt det negative - vel en slags overlevelse. Ønsker dig et rigtig godt og lykkebringende Nytår.

    Stine - Vi kan ikke blive ved med " at ses på den måde"....glæder mig til vi får mere gang i strikke/hækleklubben og meget mere cafe i det nye år. Ønsker også dig, Dennis og lille Alma et rigtig godt og lykkebringende Nytår.

    SvarSlet