lørdag den 24. oktober 2009

Vintertid - husk det nu!!

Billede af en solrig og frostklar morgen i efterårsferien,- hyben med tyk rimfrost...
Så blev det tid til at skrue urene en time tilbage til vintertid. Noget der selv for voksne mennesker som jeg selv,- kan gå hen over hovedet på en...
Har en stram arbejds-weekend denne weekend, skal faktisk have 12 timers vagt idag - så tænk om jeg virkelig var kørt afsted for en time siden....Var oppe på cyklen og på vej ud af indkørslen,- da tanken om det med urene slog ned - så hurtigt ind og tjekke på tekst tv - og jo det var idag,- kl var dermed 07.00 og ikke 08.00. Det føltes næsten som en gave - en helt time forærende - en time hvor jeg lige kan lade op til dagen, stille og roligt med en kop kaffe og lidt bloggeri - i baggrunden leger ungerne med lego og ser lidt børnetime - så nåede jeg alligevel at få lidt af søndagshyggen med herhjemme. Gemalen fik sig også lige en halv time mere på øjet - så en skøn tidlig, dog grå og regnfuld vinter-søndagsmorgen.

3 kommentarer:

  1. Sådan føles det også her. Jeg havde bestemt mig for at stå tidligt op og arbejde lidt, men så forsov jeg mig. Da jeg vågnede, var kl. 8, og det irriterede mig grænseløst, at jeg ikke allerede sad og arbejdede. Men så opdagede jeg, at klokken var 7, og da var dagen reddet! :-D

    God arbejdslyst til dig...jeg føler med dig.

    SvarSlet
  2. Jeg synes det er svært med den der omstilling af tiden.
    Men i dag var det da dejligt for dig :-)

    SvarSlet
  3. Det er ihvertfald dejligere når det er tilbage uret skal sættes og man får en time forærende.. :)

    Jeg har udfordret dig i en farveleg inde hos mig, håber du har lyst til at være med..
    kh Rakel.

    SvarSlet