mandag den 2. november 2009

Jul i november og "sove-drille-nissernes" indtog

Som annonceret tager vi så småt hul på julen her i november - har derfor købt de første hyacinter, der gør sig godt i krusene fra Rie Elise Larsen, som jeg fik for en slik sidste efterår...

Vi har også fået drille-nisser - eller skulle man måske kalde dem natte-tyranerne?? Har ligenu nærmest kvalme af træthed,- efter en nat som jaget vildt i mit eget hus.... Har to drenge på 5 og snart 8 år - som elsker deres mor MEGET højt, og endnu mere om natten, hvilket ind imellem ender i en form for flugt, bare for at få lov at sove alene (læs - uden børn på begge sider, som i en sandwich). Det er som om de kan lugte, når jeg skal i dagvagt og op 05.20,- og bare SKAL og VIL have min nattesøvn...i nat varede denne vandren fra seng til seng fra ca 01.30 til omkring kl 04.00 - så ikke meget søvn til den dame...så nu er der snart dømt godnat. Overvejer at sove i kælderen, der tør de ikke gå ned alene om natten - og mærkeligt nok er det ikke interessant at sove hos far...Godnat og sov godt.

6 kommentarer:

  1. Kære Camilla. Det er så hårdt med den manglende nattesøvn og specielt, hvis arbejdet kalder dagen efter... Puha...

    Jeg elsker hyacinter og jeg må straks til byen i morgen og få fat i et par stykker. Jeg elsker bare duften, der bringer så fine mindelser om min barndom.

    Sov godt, kære du.

    Knus fra engens land ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg kunne ikke lade være med at smile lidt- kunne se for mig, dig og sønnerne der drøner rundt fra rum til rum :-)
    Men det er hårdt, når man ikke får sovet !

    SvarSlet
  3. Det kender jeg virkelig godt. Er der et nærvær jeg ikke takler, når det gælder mine egne børn, så er det den om natten. Jeg får ikke sovet! Jeg fikser ikke, at der er en eller flere, der skal ligge tæt indtil mig. Jeg flygter ud af sengen og ind i deres seng, når de sover tungt og trygt i min side af dobbeltsengen. He he, men jeg giver Losarinas mor lidt ret, det er et sjovt billede, du beskriver. ;)

    Godnat.

    SvarSlet
  4. Hejsa,- ja det var en hård nat,- men også ret komisk, når man tænker over det...det der med at rende fra seng til seng,- men når man nu bare så gerne vil sove...I nat fik jeg lov at sove helt for mig selv,- blot med den snorkende gemal ved min side...:-))

    SvarSlet
  5. Puha det kender jeg detsværre alt, alt for godt. Efter 10 år på den måde er jeg snart helt beløjet af træthed og faktisk dårligt i stand til at sove selvom jeg ikke bliver vækket. Det er godt at læse at du da nogen nætter får ro til at sove.

    SvarSlet
  6. Marina - Tak, ja man kan til tider godt være temmelig udmattet,- og denne nat var det bare for meget...Har et håb at det fortager sig,- de er trods alt 5 og 7 1/2 år...

    SvarSlet