søndag den 8. november 2009

Papir-blomster til den gode kollega

For nogle uger siden var jeg med mit arbejde en hel dag på


"Temadag om kommunikation # kollega-kollega"


Essensen var kodeord som respekt, tillid, nærvær, ærlighed, faglighed og påskønnelse - huske "at se hinanden, for dem vi er" samt "sige tak"...Jeg har mange skønne kolleger,- men to som har fortjent en særlig tak, for bare at være, hvem de nu er - når jeg ser tilbage på sidste uges arbejde...Derfor et par blomster til dem - til kitlen, selvom det vist ikke går ind under korrekt uniforms-etikette...Glæder mig til at forære dem imorgen,- give mine første blomster væk,- de var ikke sådan lige at lave.



5 kommentarer:

  1. Det er meget fint at skønne på hinanden. Det er en af de bedste ting man kan. Kollegaerne bliver helt sikkert glade for de fine blomster og tankerne bag og du kommer til at føle dig overskudsglad og gavmild. Det er skønt for alle.

    SvarSlet
  2. Sikke fine blomster! Dem vil jeg gerne lære lidt om på tirsdag :-) Er sikker på, at de vækker glæde i morgen, heldige dem.
    Kh Stine.

    SvarSlet
  3. Marina - håber de bliver glade, for det kommer virkelig fra hjertet....vi har haft en svær tid med megen splid i min afdeling, så hvad gør man ikke, for at vi skal finde hinanden - og på den måde være med til at tilbyde den bedste mulige pleje og behandling af vores patienter...og os selv..:-))

    Stine - bare rolig der er lavet skabeloner,- men de er lidt tidskrævende...med mindre man har noget tapet, der kunne bruges - her er det Ries papir limet på karton...sjovt at lave - har villet lave dem hele ugen, men ikke nået det. Så idag var der dømt klip, papir og perler med mor og de to skønne drenge - det blev dog mest mindstemand Mathias og jeg,- Emil syntes Nintendoen fristede mere...:-))

    SvarSlet
  4. Kære Camilla. Jeg fatter ikke, at jeger den eneste, der har reageret på dit forrige indlæg! Du må reklamere for det en gang til. Jeg er selv meget fornøjet med, at jeg får gave tilsendt ;)

    Fine blomster- har du virkelig selv lavet dem? Du gør da virkelig noget for dine kolleger.

    Nu er min lille datter lige kravlet op på mit skød. Hun peger på dit billede af dine drenge ved Søndervig og siger: Ham med de blå shorts ligner min storebror! :)

    God mandag til dig og dine.

    SvarSlet
  5. Jeg håber virkeligt at dine fine blomster er med til at forbedre stemningen for det er ikke til at holde ud at arbejde et sted hvor der er splid og dårlig stemning.

    SvarSlet